כדי לשווק לקהל שלי מוצר, לא מספיק שאדע מה הערכים שלו.
אני צריכה לאפיין אותו וכדי לעשות כך, עלי לערוך מחקר לקוח.
מחקר לקוח הוא עבודת עומק של ״כריה״ במעמקים או עבודת בילוש (איך שתרצו לקרוא לזה) ובגדול, יש לא מעט פרמטרים שכדאי לחקור אותם כדי לבנות פרסונה שהתהיה הלקוח אליו המסרים שלי יחדרו.
הנה כמה דוגמאות לפרמטרים שצריך לבדוק:
- שאלון עליו בעל העסק יצטרך לענות כדי להבין מי כיום הקהל שלו.
- סקרים.
- ראיונות אחד על אחד עם לקוחות קיימים או פוטנציאלים.
- כלים דיגיטליים שיוכלו לבדוק מונחי מפתח בהם הקהל משתמש, טראפיק של אתרים מתחרים (כדי לבדוק מי הלקוחות שנכנסים לשם) ושיח ברשתות חברתיות.
- כניסה לרשתות חברתיות על מנת לראות ויזואלית איך נראות הפרסונות הללו, איך הם מתלבשים, מה הם אומרים וכל מה שיכול לתרום להבנת הלקוח.
- אפשר גם לבדוק היקפי קניה של לקוחות חוזרים ואז לבדוק מי הוא אותו הלקוח ולחקור אותו.
מה שחשוב לדעת זה שמחקר לקוח יגרום לקמפיין שלכם להצליח פי כמה וכמה. שימו לב לנתון הבא:
מחקר שנערך בקרב 1500 משווקים בשנת 2018 מצא כי כ 65% מהמשווקים אינם מבצעים מחקר לקוחות. אבל מי שכן עושה את זה, באופן מדהים מצליח פי 303% בהשגת המטרות השיווקיות שלו.
ועכשיו שאלה – האם כתב אחריות של שמן לאופנועים הוא דבר מעניין?
זה מה ששאלו בחברת AMSOIL הקנדית שמוכרת חומרי סיכה סינטטיים לאופנועים, טרקטורונים ואופנועי שלג. ואחרי שהם עשו מחקר לקוח הם היו המומים ממה שיצא ומהתוצאות של הקמפיין!