ישראל הוסיפה את מחזירי הרדאר ל-F 35 כדי לתת החזרת מכ"ם מזויפת, כך שיריבים אחרים והרוסים יקבלו נתונים כוזבים על חתימת הרדאר האמיתית של F-35.

מטוסי חמקן, כמו ה-F-22 Raptor או מטוסי ה-F-35 Lightning II מהדור החמישי מצוידים בעדשות לונבורג (או לונברג): מחזירי מכ"ם המשמשים להפיכת מטוסי ה-LO (Low Observable) גלויים (במודע) לרדארים. התקנים אלה מותקנים על המטוס על הקרקע משמשים בכל פעם שהמטוס צריך להתחמק מהמכ"מים: במהלך טיסות מעבורת כאשר המטוס משתמש גם במשדר באופן שיתופי עם סוכנויות ה-ATC (בקרת תנועה אווירית); במהלך אימונים או משימות אופרטיביות שאינן דורשות התגנבות; או, חשוב מכך, כאשר המטוס פועל קרוב לאויב.
הנוכחות הכבדה של מכ"מים רוסיים ופלטפורמות ELINT בסוריה גורמת לדאגה מסוימת ל-F-35 הישראלי אדיר.
הרוסים מסוגלים כרגע לזהות המראות מבסיסים ישראלים בזמן אמת ועשויים להשתמש בנתונים שנאספו כדי "לאפיין" את החתימה של ה-F-35 באורכי גל ספציפיים כפי שנעשה לפי הדיווחים עם מטוסי ה-F-22 האמריקאים.
למעשה, מטוסי חמקן בגודל קרב טקטי בנויים כדי להביס מכ"ם הפועלים בתדרים ספציפיים; בדרך כלל פסים בתדר גבוה כמו פס C, X, Ku ו-S שבהם דיוק המכ"ם גבוה יותר (למעשה, ככל שהתדר גבוה יותר, כך הדיוק של מערכת המכ"ם טוב יותר).
עם זאת, ברגע שאורך הגל של התדר חורג מסף מסוים וגורם לאפקט תהודה, מטוסי LO הופכים יותר ויותר ניתנים לזיהוי. לדוגמה, מכ"מי ATC, הפועלים ברצועות תדרים נמוכים יותר, מסוגלים תיאורטית לזהות מטוס חמקני בגודל קרב טקטי שצורתו כוללת חלקים שיכולים לגרום לתהודה. מכ"מים הפועלים ברצועות מתחת ל-300 מגה-הרץ (מכ"מים UHF, VHF ו-HF נמוכים יותר), כמו מכ"מים המכונים Over The Horizon (OTH), נחשבים מסוכנים במיוחד עבור מטוסי חמקן: למרות שהם אינם מדויקים במיוחד (משום תדר נמוך מרמז על אנטנה גדולה מאוד ודיוק זווית ורזולוציית זווית נמוכים יותר) הם יכולים לזהות מטוסים חמקניים ולשמש כדי להנחות לוחמים המצוידים ב-IRST לכיוון שבו עשויים להיות מטוסי ה-LO.
מטוסי F-35 הפרוסים בחו"ל כוללים בדרך כלל את ארבעת מחזירי המכ"ם הטיפוסיים שלהם: להגזים את ה-RCS האמיתי שלהם (חתך מכ"ם) ולשלול מהאויב את היכולת לאסוף כל פרט על "חתימת ה-LO" שלהם. כפי שקרה במהלך המשימה הקצרה לאסטוניה ולאחר מכן לבולגריה, שבוצעה על ידי ה-USAF F-35A המעורבים בפריסת האימונים הראשונה של הטיפוס בחו"ל לאירופה או כאשר, ב-30 באוגוסט 2017, הצטרפו ארבעה חיל הנחתים האמריקני F-35B Lightning II שני USF B-1B Lancers להפגנת הכוח הראשונה של ה-JSF נגד צפון קוריאה: מטוסי ה-F-35B טסו עם מחזירי המכ"ם, סימן שהם לא רצו שחתימת המכ"ם האמיתית שלהם תהיה חשופה לכל חיישן איסוף מודיעין באזור